tisdag 22 november 2011

Inköpslista v. 47


Tack vare en ovetande kassörska fick jag en honungspomelo på 1 kg för bara en femma istället för 15 kronor. I en annan affär däremot blev jag snuvad på 10 kronor för några nedsatta nudlar. De hade väl inte fått in det nya priset i kassan och jag upptäckte felet först hemma. Nåja, easy come - easy go!

Funderar ibland på att börja blogga om alla märkliga människor man möter i matbutiker. Idag hade jag en dam bakom mig i kassan och en papphylla med kakor bredvid mig. Enligt damen verkade dock påsarna inte ligga helt korrekt så hon plockade och plockade och plockade. Alla påsar skulle tydligen ligga bakom varandra på höger sida. Stackarn hade ju helt klart en störning men det var helt omöjligt att inte smila åt detta prasslande företag bakom min rygg. Sedan höll jag på att snubbla över personen i fråga också. Medan jag plockade upp mina varor på bandet hade damen plötsligt knäböjt framför mig för att plocka med plastpåsarna till höger och vänster om mina ben istället. Jag måste fortfarande fnissa åt det hela :)  Usch, fy mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar