torsdag 24 november 2011

Onsdag: Spaghetti gorgonzola

Spaghetti gorgonzola och grillad zucchini

Spaghetti gorgonzola är en vansinnigt snabbgjord rätt som inte tar längre tid att göra än att koka spaghetti. Till det blev det grillad zucchini och tomater. Hur smaken blir, beror lite på vilken gorgonzolaost man har köpt. Jag köpte den billigaste jag kunde hitta och då fick jag ta den större mängden ost. Sedan är det där med ost ju också en smaksak.... 

Ingredienser, 4 port
1 msk margarin eller smör
2 msk vetemjöl
5 dl mjölk
50 - 70 gram gorgonzolaost
svartpeppar
muskot
salt

4 portioner spaghetti

1.Koka spaghetti för 4 personer.
2.Smält margarin eller smör i en kastrull. Tillsätt mjöl och vispa ihop.
3.Häll i mjölk och smaka av med peppar, riven muskot och salt.
4.Låt såsen koka upp på medelvärme, stäng av plattan och tillsätt sedan osten som får smälta. 

Sedan är det godast att peppra på ordentligt med svartpeppar på tallriken. Glömde det på bilden...däremot fick jag till italienska flaggan så då borde jag ju få en guldstjärna, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar